F.A.Q.

Totul despre scoala TIS

Întrebări și răspunsuri

Misiune, valori, viziune

La Transylvania International School ne propunem o educaţie preuniversitară de tip holistic. Aceasta implică standarde academice înalte, care să-i pregătească pe elevi pentru cele mai bune licee sau universități din România ori din lume, asistarea acestora în dezvoltarea intelectuală, personală, socială, emoțională, fizică și spirituală, precum și atenția acordată unui stil de viață sănătos și echilibrat. TIS își dorește să îi sprijine pe elevi în formarea spiritului critic, în alimentarea curiozității și stimularea creativității, așa încât aceștia să contribuie, pe întregul parcurs al vieţii, la binele oamenilor şi al societăţii.

Educația pentru valori este un punct important din viziunea noastră, de aceea noi ne propunem:

  • crearea unui mediu necompetitiv, centrat pe elev și pe nevoile sale specifice
  • încurajarea libertății de exprimare și a gândirii logice
  • consiliere vocațională
  • evaluare confidențială și personalizată
  • educație pentru sănătate
  • abilități pentru viață
  • respect pentru mediul înconjurător (Programul Reduce, Reuse, Recycle)
  • mediu armonios de învățare, cu un număr mic de elevi (maximum 15)
  • responsabilitatea transculturală și păstrarea moștenirii culturale

De asemenea, proiectele pe care le implementăm dorim să concretizeze aceste valori. Astfel, amintim de TIS Care, TIS Parents, TIS Education, TIS Parteners, TIS Nature, TIS Living Books, TIS Life Skills, TIS Science, TIS Speakers, TIS Music, TIS Camps, TIS Summer. Toate acestea îmbracă într-un mod practic fiecare valoare pe care noi o promovăm, asigură cadrul pentru dezvoltare, atât a noastră, cât și a celor din jurul nostru. Vrem să includem și să împărtășim din valorile noastre și poate astfel să creăm o mare familie TIS, în care fiecare individ contează, se dezvoltă și este ajutat să își atingă potențialul, iar, la rândul său, el dă mai departe ceea ce a primit.

Transylvania International School își propune să aducă familiilor din Brașov o alternativă educațională de excepție. Aceasta implică:

  • crearea unui context internațional de învățare, adaptat cultural și individual
  • limbi străine, acreditare națională și internațională, standarde educaționale internaționale ( Common Core State Standards, SUA ), adaptate Curriculum-ului Național
  • o perspectivă a unei educații complete, care să cuprindă partea mentală- intelectuală, partea fizică și tehno-practică, precum și cea emoțională, spirituală.

Curriculum

Diferențierea predarii presupune personalizarea și individualizarea procesului educațional în funcție de particularitățile elevului. Diferențierea aceasta provine din necesitatea de a răspunde eficient și în concordanță cu nevoile elevilor. Cu toții suntem unici și niciunul dintre noi nu învață la fel, de aceea profesorul are datoria să își cunoască elevii și să îi ajute în demersul lor educațional.

În programul pentru copiii supradotați, dezvoltat de Kentucky Association for Gifted Children (Asociația pentru educația copiilor supradotați Kentucky), diferențierea este definită ca fiind “metoda prin care educatorii realizează o corespondență specifică și planificată între abilități, interese, nevoi și cerințele curriculumului în ceea ce privește oportunitatea de a îmbogăți și accelera procesul educațional.” Altfel spus, diferențierea apare atât la nivel de curriculum, de conținut, cât și la nivel de abordare a acestuia. Copii sunt unici, învață în ritm diferit, au abilități și nevoi diferite și de aceea este nevoie și de o abordare diferită. Profesorul își adaptează obiectivele, tehnicile de lucru, conținutul materiei, activitățile, metodele de evaluare, chiar și mediul de lucru pentru a putea asigura condițiile necesare obținerii celor mai bune rezultate.

Personalizarea învățământului presupune modificarea obiectivelor în funcție de modul de funcționare propriu al elevului, astfel, în funcție de competențe, de centrele de interes, motivațiile și potențialul fiecăruia acestea pot fi ajustate sau accelerate.

Individualizarea se referă la setul de strategii de instruire care urmăresc să asigure că elevii ating aceleași scopuri de învățare, cu diferite ritmuri, la momente diferite și diferite moduri de a gândi despre stilurile cognitive.

Conform cu viziunea mai multor instituții care se ocupă cu elaborarea de programe pentru copii supradotați, precum Institutul Davidson sau Kentucky Association for Gifted Children (Asociația pentru educația copiilor supradotați Kentucky), “acceleration” (proces de accelerare) este o strategie care permite elevilor să parcurgă într-un ritm mai alert față de media normală o dimensiune a procesului educațional.

Există mai multe tipuri de “acceleration”: avansarea în materie (Subject acceleration), în care elevul ajunge la un nivel superior la una sau mai multe discipline de studiu, în timp ce la celelalte discipline își păstrează nivelul pentru vârsta pe care o are. O altă formă de accelerare este trecerea peste o clasă (Grade skipping), prin care elevul poate trece peste o clasă și ajunge direct într-o clasă superioară fără a mai parcurge materiile care corespund clasei peste care a sărit. În legătură directă cu această formă este și admiterea precoce la școală, prin care copiii cu vârste de 4-5 ani intră în învățământul primar. O altă formă este și parcurgerea a doi ani într-unul singur (telescoping) fie la o singură disciplină, fie pentru întreaga materie asociată unei clase.

Toate aceste forme de accelerare a învățării vin ca o reacție naturală la progresul pe care copiii îl înregistrează în demersul lor educațional. Accelerarea nu se poate impune, pentru că eficiența sa e dată de capacitățile intelectuale ale copilului, dar și de motivația lui. Educatorul sau părintele observă particularitățile copilului și numai după ce se stabilește că este nevoie de o restructurare a nivelului și complexității curriculumului care să se plieze pe nevoile lui individuale, numai atunci se decide introducerea unui ritm mai alert.

Ariile de studiu și disciplinele pe care elevii TIS le studiază se bazează pe un curriculum-ul integrat, transdisciplinar și internațional, mai exact pe Curriculum Național și Common Core State Standards, SUA.

Noi considerăm că este un număr care beneficiază de multe avantaje. Acest lucru este dovedit atât din experiența proprie, cât și de cercetările de specialitate.

Nu există un număr ideal, unele studii vorbesc despre 12 elevi, organizația NEA (National Education Association), care susține specialiștii în educație din Statele Unite, propune numărul de 15 ca fiind optim.

Accentul nu ar trebui să se pună atât de mult pe număr, cât pe eficiența lucrului în clasele cu dimensiuni reduse. Rezultatele cercetărilor au arătat că elevii care provin din clasele cu număr redus obțin rezultate la teste mult mai bune decât cei care provin din clase cu număr mare de elevi. Acest lucru este susținut de faptul că profesorul acordă mai mult timp fiecăruia, îl observă și verifică cu mai multă atenție, ceea ce permite ca actul educațional să fie mai calitativ și, implicit, rezultatele elevilor să fie mai bune. Elevii au oportunitatea de implicare mult mai mare, se pot exprima mult mai liber și pot face schimb de idei mult mai ușor. Colectivul mic oferă ocazia de a crea o comunitate, cu relații mai strânse. Toate acestea ne fac să realizăm că numărul mic de elevi este un mod eficient prin care principiile din filosofia noastră educațională să fie asimilate.

Oferta educațională

Școala noastră oferă mai multe tipuri de programe educaționale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor familiilor din Brașov. Taxele școlare se achită lunar pe o perioadă de 10 luni, începând cu luna septembrie, și diferă în funcție de programul ales, astfel:

Ciclul preșcolar:

  • Program scurt (8:00 – 13:00)
  • Program prelungit (8:00 – 17:00)

Ciclul primar

  • Program normal (8:00 – 14:00)
  • Program prelungit (8:00 – 17:00)

Ciclul gimnazial

  • Program normal (8:00 – 15:00)
  • Program prelungit (8:00 – 17:00)

* Taxa școlară include programul educaţional, manuale şcolare pentru anul în curs, rechizitele și materialele pentru activitățile de abilități practice, Student Planner.

*Taxa nu include: uniformă şi echipament sportiv, masa de prânz şi gustarea după masa de prânz, transportul elevilor înspre şi de la şcoală, cluburile speciale de la afterschool (pian, înot), biletele de intrare la muzee, transportul în timpul excursiilor şi cheltuielile aferenteexcursiilor sau activităților extracurriculare.

În cadrul școlii noastre există și opțiunea servirii mesei în regim catering.

Meniul este complet ovo-lacto-vegetarian, diferă de la o săptămână la alta și este constituit pe principiul unei diete cât mai echilibrate nutrițional.

Preșcolar program scurt 08:00-13:00

Preșcolar prelungit 08:00-17:00

Clasa pregătitoare program scurt 08:00-13:00

Clasa pregătitoare program lung 08:00-17:00

Clasele 1-4 program scurt 08:00-14:00

Clasele 1-4 program lung 08:00-17:00

Clasele 5-7 program scurt 08:00-15:00

Clasele 5-7 program lung 08:00-17:00

Programul de Afterschool se desfășoară în intervalul 14:00-17:00. În cadrul acestui program părinții pot opta fie pentru supraveghere fie pentru unul din ateliere:

  • Olărit
  • Foto-video
  • Media
  • Pathfinders
  • Design vestimentar
  • Engleza cu profesor nativ
  • Fotbal
  • Baschet

Elevii de la cursurile cu frecvență din cadrul Transylvania International School pot beneficia de burse acordate din sumele defalcate provenite din donații.

Tipuri de burse:

  • Bursă de excelență
  • Bursă socială

Bursele se acordă în fiecare an şcolar, pe perioada cursurilor şcolare. Un elev nu poate primi două burse simultan.

Criteriile specifice de acordare a burselor se stabilesc anual în consiliul director al școlii TIS, în limitele fondurilor repartizate și în raport cu integralitatea efectuării de către elevi a activităților școlare.

În perioada de acordare a bursei, elevii pot pierde bursa dacă se observă abordarea unui comportament care nu este în conformitate cu valorile școlii noastre.

Evaluare

Evaluarea este progresivă, individualizată, confidențială, în acord cu normele din programele curriculelor internaționale pe care le folosim.

Bacalaureatul SAT reprezintă metoda oficială de evaluare folosită la nivel național în Statele Unite pentru admiterea în învățământul superior. Examenul SAT se referă la două tipuri de examinare SAT Reasoning Test sau SAT I (Scholastic Aptitude Test) și SAT Subject Tests sau SAT II (Scholastic Achievement Test). Majoritatea universităților din Statele Unite solicită la admitere tipul I de SAT, care, de altfel, este și cel mai frecvent.

În componența examenului SAT I sunt incluse probe de comunicare scrisă și de matematică, cu posibilitatea de a opta și pentru o probă de eseuri. Probele de comunicare au în vedere abilități de citire (Reading), de scriere (Writing) și limbă (Language). Competențele care sunt evaluate în principal în cadrul acestor probe sunt cele de înțelegere a unui text citit, redactare a unui mesaj scris pe teme variate, din domeniile studiate în liceu, redactarea de eseuri de opinie, eficiente și convingătoare. Proba de matematică se concentrează pe elemente de algebră, de analiză matematică, subiecte de geometrie și trigonometrie.

Examenul SAT se axează pe testarea aptitudinilor de care are nevoie un student pentru a putea face față cu succes etapelor ulterioare în parcursul său academic. Rezultatele bune obținute la acest examen reprezintă o bună carte de vizită și o oportunitate de a obține o bursă în cadrul colegiilor din Statele Unite și nu numai. Printre criteriile cerute la admiterea la universitățile de top din lume se află și rezultatele bune la teste precum SAT.

Pe baza acestor fapte și din raționamente ce îl recomandă pentru o școală cu acreditare din Statele Unite, precum este TIS, noi am ales ca SAT să reprezinte metoda de evaluare, iar pregătirea academică a elevilor noștri să aibă în vedere cerințele prevăzute de acesta.